aA

Co należy rozumieć pod pojęciem obowiązek zapewnienia opieki?

Pasażer ma prawo do uzyskania opieki od linii lotniczej (tzn. dostęp do telefonu, miejsce odpoczynku, wyżywienie, zakwaterowanie, transport do miejsca zakwaterowania), jeśli opóźnienie wynosi:

  • 2 godziny lub więcej godzin w przypadku rejsów do 1500 km;
  • 3 godziny lub więcej w przypadku rejsów wewnątrz Unii Europejskiej dłuższych niż 1500 km i wszystkich innych rejsów o długości od 1500 do 3500 km;
  • 4 godziny lub więcej w przypadku rejsów poza Unią Europejską dłuższych niż 3500 km.

Jeśli opóźnienie jest większe niż 5 godzin, pasażer, który nie zdecyduje się na kontynuowanie podróży, ma również prawo do zwrotu należności za bilet. Jeśli rejs jest opóźniony o co najmniej 3 godziny, pasażerowie mają prawo do takiego samego odszkodowania, jakie przysługuje w przypadku odwołanego rejsu, o ile linia lotnicza nie udowodni, że do opóźnienia doszło z powodu nadzwyczajnych okoliczności. Dodatkowo linie lotnicze mogą być pociągnięte do odpowiedzialności za szkody powstałe w wyniku opóźnień.

NIE ZNALAZŁEŚ ROZWIĄZANIA SWOJEGO PROBLEMU?
Skontaktuj się z nami
Razem osiągniemy więcej!
Dołącz już dziś (wpisowe tylko 70PLN) lub zostań indywidualnym darczyńcą, przekazując dowolną kwotę na konto stowarzyszenia:

28 2130 0004 2001 0654 8325 0001

lub poprzez system płatności elektronicznych.
Wesprzyj nas