Nie jesteś na straconej pozycji

Prawa pasażerów

linii lotniczych

Twoja podróż nie doszła do skutku? Odwołano lot, zabrakło miejsca na pokładzie, a może zniszczono lub zagubiono Twój bagaż? Poznaj swoje prawa i skorzystaj z przysługującego Ci odszkodowania. Z nami możesz uzyskać do 600 Euro zwrotu za niepowodzenie związane z podróżą lotniczą!

Odszkodowanie

– kiedy się o nie ubiegać?

Każdego dnia miliony pasażerów wsiadają do samolotu i bezpiecznie docierają do celu. Jednocześnie na całym świecie mają miejsce wydarzenia, które w jakiś sposób mogą zakłócić zaplanowany lot. Pasażerowie powinni być świadomi, że w tym momencie nie stoją na straconej pozycji. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, że istnieją prawa pasażera linii lotniczych, które chronią klientów linii lotniczych gdy nie z ich winy dochodzi do sytuacji, w której podróż nie przebiega zgodnie z planem.

Warto wiedzieć o jakie sytuacje chodzi i kiedy warto postarać się o ochronę swoich praw. Poniżej znajdziecie informację o typowych zdarzeniach, które mogą negatywnie wpłynąć na planowaną podróż. Dostaniecie porady  jak sobie w tej sytuacji poradzić, kiedy skorzystać z naszej pomocy, by nie stać na straconej pozycji w kontakcie z liniami lotniczymi. 

Przepełniony lot

Jeżeli nie uda Ci się wejść na pokład samolotu z uwagi na zbyt dużą ilość sprzedanych biletów względem miejsc siedzących, masz prawo ubiegać się o odszkodoanie do 600 Euro – w zależności od długości lotu, a dodatkowo linie lotnicze mają obowiązek dokonac zwrotu kosztów biletu i zapewnić Ci komfortowe warunki w oczekiwaniu na kolejny wolny lot.

dowiedz się więcej

Opóźniony lot

Opóźniony lot liczy się w momnecie, kiedy samolot dociera do portu docelowego spóźniony o równo lub ponad 3 godziny niż planowany był przylot, a co istotne, liczy się moment otwarcia drzwi samolotu i danie pasażerom możliwości opuszczenia pokładu. Za każdą taką zwołkę masz prawo ubiegać się o odszkodowanie w wysokości do 600 Euro.

dowiedz się więcej

Odwołany lot

Odwołany przez linie lotnicze lot, nie oznacza wyłącznie sytuacji, w której samolot nie wystartował, ale także zastępcze środki komunikacji lub podróż innym niż zarezerwowany ówczesnie samolot. Jeżeli przewoźnik poinformował Cię o tym fakcie na mniej niż 14 dni przed planowaną datą startu masz szanse na uzyskanie odszkodowania do 600 Euro.

dowiedz się więcej

Bagaż. Strajk. Przesiadka

Odszkodowanie

– kiedy jeszcze się należy?

Problem z bagażem

Za bagaż podręczny odpowiada pasażer, który ma obowiązek pilnować go we własnym zakresie. Bagaż rejestrowany, który gabarytowo nie nadaje się do podręcznego schowka, przechodzi odprawę, a następnie w porcie docelowym trafia do właściciela. Za każde jego uszkodzenie, zagubienie lub otrzymanie z opóźnieniem, przysługuje Ci prawo do walki o doszkodowanie.

dowiedz się więcej

Strajk linii lotnicznych

Strajk linii lotniczych prowadzi nie tylko do znacznych opóźnień w lotach, ale także do ich odwoływania, a tym samym sprawia, że dostarcie z porstu początkowego do portu docelowego staje się nie możliwe. Bez względu na to czy strajk dotyczy członków obsługi lotniska, czy jest to wewnętrzny spór w obrębie linii lotniczych, masz prawo ubiegać się o odszkodowanie.

dowiedz się więcej

Lot z przesiadką

Jeżeli Twoja podróż wymaga przesiadki z samolotu na samolot, a ten nie dotrze do punktu docelowego o wyznaczonym czasie, masz możliwość ubiegania się o odszkodowanie, a także o zwrot dodatkowych kosztów jakie musiałeś ponieść w związku z opóźnionym czy odwołanym lotem. Jeżeli opóźnienie nie jest spowodowane okoliczościami nadzwyczajnymi, prawo jest po twojej stronie.

dowiedz się więcej

Walczymy o Twoje prawa

– dlaczego warto skorzystać z naszych usług?

Wspominane powyżej zdarzenia pokazują, że przyczyn, które mogą powodować zakłócenie planowanej podróży może być bardzo wiele. Osoby, które znajdą się w tej sytuacji powinny być wiadome przysługujących im praw, tak by mogły dynamicznie zareagować i postarać się o odszkodowanie ze strony linii lotniczych. Korzystając z naszego doświadczenia proponujemy Państwu wsparcie w procesie uzyskiwania odszkodowania. Ggwarantujemy profesjonalną pomoc, indywidualną opiekę i wsparcie dopasowane do sytuacji, w której dany pasażer się znalazł. Zachęcamy do skorzystania z naszej oferty, tak by nie stawiać się w sporze z linią lotniczą automatycznie w pozycji przegranego. Obecnie gdy prawa pasażera linii lotniczych są wyraźnie określone można dbać o swoje interesy i chronić się przed liniami lotniczymi, które niekiedy próbują wykorzystywać nieświadomość swoich klientów i oferując różnego rodzaju vouchery próbują uniknąć sytuacji, w której pasażer będzie dochodziło należnego mu odszkodowania. 

Weryfikujemy zapisy prawne i rozporządzenia

Weryfikujemy wszelkie zapisy prawne ustalając, czy w związku z doświadczonymi przez Ciebie niedogodnościami kwalifikujesz się do złożenia wniosku o odszkodowanie i w jakiej wysokości.

Negocjujemy z liniami lotniczymi

Gromadzimy inforamcje, pomagamy wypełnić dokumenty i formularze, a następnie w Twoim imieniu prowadzimy rozmowy z liniami lotniczymi w celu uzyskania maksymalnej kwoty odszkodowania.

Posiadamy wyszkoloną kadrę specjalistów

Posiadamy zespół wykwalifikowanych prawników, którzy w Twoim imieniu podejmują działania mające na celu wyegzekwowanie od linii lotniczych najbardziej korzystnego dla Ciebie stanowiska

Rozliczamy się za wygrane spory

Rozliczamy się wyłącznie za wygrane sprawy, co oznacza, że w momencie kiedy linie lotnicze kategorycznie odmówią wypłaty odszkodowania, nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów.

Nadal masz pytania?

W krytycznych sytuacjach pamiętaj o prawach pasażera

FAQ

Czy można liczyć na odszkodowanie za OPÓŹNIONY LOT

Opóźniony lot to sytuacja, w której samolot dociera do portu docelowego w czasie późniejszym niż planowany. Nie ma tutaj znaczenia czas odlotu z portu wyjściowego, nawet jeśli przy starcie jest opóźnienie możliwe, że dojdzie do nadrobienia czasu w trakcie podróży. Dlatego jeśli chcecie starać się o odszkodowanie za opóźniony lot prawa pasażera samolotu będą to umożliwiały, gdy opóźnienie przekroczy 3 godziny. Czas przybycia do portu docelowego liczy się w momencie, gdy pasażerowie dostali możliwość opuszczenia samolotu, a więc w chwili otwarcia drzwi samolotu. Jeśli chcecie starać się o odszkodowanie za opóźniony lot możecie skorzystać z naszej pomocy, musicie wyłącznie przekazać nam informację o locie i planowanej godzinie przybycia oraz rzeczywistym momencie dotarcia do portu lotniczego. Za opóźniony lot można uzyskać odszkodowanie w kwocie od 250 do 600 Euro, przy czym jego wysokość jest uzależniona od długości trasy i tego jak duże było opóźnienie. 

LOT Z PRZESIADKĄ - jakie mogę mieć roszczenia w przypadku utraty połączenia?

Szczególnie nieprzyjemną sytuacją dla pasażerów samolotów może być moment, w którym przez opóźniony lot tracą szansę na to, by w odpowiednim momencie przesiąść się do innego samolotu, który miał ich dowieźć do miejsca docelowego. Zachęcamy do zapoznania się z naszym wpisem, gdzie znajdziecie informację, które mogą być pomocne dla pasażerów, którzy znajdą się w takiej sytuacji. Dowiecie się z naszego wpisu, że przy spełnieniu określonych warunków możecie liczyć na odszkodowanie w kwocie od 250 do 600 Euro, które to odszkodowanie będzie musiała wypłacić linia lotnicza, jeśli opóźnienie nie było wynikiem nadzwyczajnych okoliczności. Jeśli w związku ze spóźnieniem na lot przesiadkowy pasażer musi ponosić dodatkowe koszty można również liczyć na zwiększenie odszkodowania właśnie o poniesione koszty. Komplet informacji traktujących na ten temat znajdziecie w naszym wpisie, który dotyczy utraty połączenia, zapraszamy do tego, by się z nim zapoznać. Możemy również zaoferować pomoc pasażerom z opóźnionym lotem i utraconym połączeniem, tak by mieli okazje uzyskać od linii lotniczej zadowalające ich odszkodowanie. 

PRZEPEŁNIONY LOT - co zrobić, gdy zabrakło miejsca w samolocie?

Niektóre osoby rzadko podróżujące samolotami są tym zaskoczone, ale praktyka sprzedawania większej ilości biletów niż samolot ma miejsc jest nadal często stosowana przez linie lotnicze, które w ten sposób minimalizują ryzyko pustych miejsc w samolocie. Prowadzony przez linie lotnicze overbooking wiąże się z ryzykiem, że dla niektórych może braknąć miejsc. Co w tej sytuacji? Linia lotnicza musi albo znaleźć pasażerów, którzy dobrowolnie zrezygnują z lotu albo komuś odmówić wejścia na pokład. Powszechnie w tym celu stosują różnego rodzaju vouchery i inne techniki promocyjne, które mają zachęcić do samodzielnej rezygnacji. Pasażerowie powinni jednak być świadomi swoich praw w stosunku do linii lotniczych. Odmowa wejścia na pokład to szansa na uzyskanie odszkodowania od linii lotniczych, dlatego zachęcamy do zapoznania się z naszym wpisem dotyczącym tego tematu. Wysokość odszkodowania mieszcząca się w graniach 250 – 600 Euro uzależniona jest od długości trasy lotu, na który pasażer nie został wpuszczony. Linia lotnicza musi również zwrócić koszt biletu i zagwarantować pasażerom komfort w oczekiwaniu na kolejny lot. 

Czy można liczyć na odszkodowanie za ODWOŁANY LOT?

Prawa pasażerów linii lotniczych będą ich chronić także w sytuacji, gdy w grę wchodzić będzie odwołany lot. Warto być tego świadomym pamiętając między innymi o tym, że odwołany lot to nie tylko sytuacja, w której lot nie odbył się w ogóle i pasażer został w miejscu pierwotnego pobytu. Odwołany lot to również podróż samolotem o innym numerze, czy konieczność skorzystania z innych środków transportu. Korzystając z naszej pomocy będziecie mogli dowiedzieć się czy przysługuje Wam odszkodowanie za odwołany lot, a jeśli tak to jaka może być jego wysokość. Na możliwość uzyskania odszkodowania wpływa moment, w którym pasażer został poinformowany o odwołanym locie. Jeśli będzie to 14 dni przed podróżą nie ma szans na odszkodowanie, jeśli mniej będzie mógł o takie odszkodowanie się starać, jednak jest to również związane z opóźnieniem w dotarciu do miejsca docelowego. Poza tym w niektórych sytuacjach linie lotnicze, jeśli pozwolą pasażerom sprawnie dotrzeć do miejsca docelowego w określonych ramach czasowych będą mogły obniżyć wysokość odszkodowania. Kwestia odwołanych lotów należy do skomplikowanych, zapoznając się z naszym wpisem dotyczącym tego tematu dowiecie się więcej szczegółów na ten temat i łatwiej będzie Wam podjąć decyzję o tym, by walczyć o odszkodowanie. Możecie również liczyć na kompleksowe wsparcie z naszej strony i pomoc w walce z liniami lotniczymi. 

Opóźniony, zniszczony, zagubiony BAGAŻ - czy jest sens walczyć o odszkodowanie i rekompensatę?

Wymarzony wyjazd może zostać zepsuty także przez potencjalne problemy jakie mogą się pojawić z bagażem, który zabieramy ze sobą w podróż. O ile za bagaż podręczny każdy pasażer odpowiada sam, o tyle nie będzie miał wpływu na to co dzieje się z bagażem rejestrowym. Jeśli problemy dotyczyć będą tego bagażu, zostanie zagubiony, zniszczony czy doleci z opóźnieniem pasażer może ubiegać się o swoje prawa w sporze z liniami lotniczymi. Zaglądając do naszego wpisu traktującego na ten temat dowiecie się więcej na temat każdej nieprzyjemnej sytuacji, która dotyczyć może bagażu rejestrowego. Możecie również liczyć na naszą pomoc, jeśli będziecie chcieli starać się o odszkodowanie od linii lotniczych czy to za zgubiony, uszkodzony czy opóźniony bagaż. W sytuacji, gdy sprawa dotyczy bagażu rejestrowego ochrona jaką otrzymują pasażerowie nie wynika z przepisów UE, ale z Konwencji Montrealskiej z roku 1999 roku, która maksymalna wysokość odszkodowania ustala na poziomie 1288 Specjalnych Jednostek Rozrachunkowych, czyli obecnie niecałe 7 tysięcy złotych. To maksymalna kwota odszkodowania, ostatecznie jego wysokość uzależniona jest od wielu czynników, o czym dowiecie się z naszego wpisu traktującego na ten temat. 

STRAJK LINII LOTNICZYCH, a odpowiedzialność przewoźnika wobec pasażera

W lotnictwie sytuacja, w której pojawia się strajk nie należą do rzadkości. Dlatego warto być świadomym praw pasażera samolotu, by w sytuacji, gdy mamy do czynienia ze strajkiem i pojawiają się problemy z lotem można było zareagować i uzyskać odszkodowanie od linii lotniczych. Jeśli znaleźliście się w takiej sytuacji zachęcamy do zapoznania się z naszym wpisem, z którego dowiecie się kiedy można liczyć na odszkodowanie za strajk w lotnictwie i jak można będzie o takie odszkodowanie się postarać. Możecie również liczyć na nasza pomoc, gdzie od A do Z przeprowadzimy Was przez ten temat i pomożemy w uzyskaniu odszkodowania. Mimo, że linie lotnicze mogą twierdzić inaczej, jeśli mamy do czynienia ze strajkiem wewnętrznym, który dotyczy bezpośrednio linii lotniczych a nie lotniska i jego obsługi, pasażer będzie uprawniony do odszkodowania w kwocie od 250 do 600 Euro, a ostateczna wysokość odszkodowania uzależniona będzie od długości lotu jaki zostanie odwołany z powodu strajku w liniach lotniczych. Jednocześnie warto być świadomym, że linie lotnicze muszą zapewnić pasażerem zakwaterowanie, posiłki, napoje w oczekiwaniu na podróż. Jeśli ze względu na odwołany lot pasażer musiał ponosić dodatkowe koszty może doliczyć je do kwoty odszkodowania. 

Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady Europejskiej

– wsparcie z Unii Europejskiej

Przez wiele lat pasażerowie stali na straconej pozycji w kontakcie z liniami lotniczymi nawet jeśli to z ich winy dochodziło do zakłócenia lotów. Podmioty obsługujące ruch lotniczy nie ponosiły z tego względu żadnych konsekwencji. Sytuacja zmieniła się w 2004 dzięki rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady Europejskiej. To właśnie dzięki niemu pojawiły się prawa pasażera samolotu, na które można się powołać, gdy lot nie przebiega zgodnie z planem, doszło do jego opóźnienia, odwołania, problemów z bagażem czy strajkiem linii lotniczych.