aA

30-dniowy termin odpowiedzi na reklamację lotniczą

Jest nam niezmiernie miło poinformować, że nasza kampania na rzecz zmiany przepisów prawa zakończyła się sukcesem. Dzięki petycji do Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz podpisom pasażerów udało się wprowadzić 30-dniowy termin odpowiedzi na reklamację lotniczą. Od 10 stycznia 2017r. obowiązuje ustawa o pozasądowym rozwiązywaniu sporów, która wprowadziła także kilka zmian w ustawie o prawach konsumenta z 30 maja 2014r.

Po latach niepewności wśród pasażerów lotniczych obecne przepisy precyzyjnie określają termin udzielenia odpowiedzi na reklamację w Polsce.

Art. 7a. zmienionej ustawy o prawach konsumenta stanowi:
1. Jeżeli przepisy odrębne nie stanowią inaczej, przedsiębiorca jest obowiązany udzielić odpowiedzi na reklamację konsumenta w terminie 30 dni od dnia jej otrzymania.
2. Jeżeli przedsiębiorca nie udzielił odpowiedzi na reklamację w terminie, o którym mowa w ust. 1, uważa się, że uznał reklamację.
3. Odpowiedź na reklamację przedsiębiorca przekazuje konsumentowi na papierze lub innym trwałym nośniku.

Dziękujemy za podpisanie naszej petycji. Doprowadziliśmy do zmiany w przepisach na korzyść konsumentów.

target-1551489

Razem osiągniemy więcej.
Dołącz już dziś (wpisowe tylko 70 PLN) lub zostań indywidualnym darczyńcą, przekazując dowolną kwotę na konto stowarzyszenia:

28 2130 0004 2001 0654 8325 0001

lub poprzez system płatności elektronicznych.
Wesprzyj nas