aA

Raporty

Raport roczny 2013

 

SONY DSC

 

 

Raport roczny Stowarzyszenia Praw Pasażerów „Przyjazne Latanie” za 2013 rok.

Podsumowanie tego co zrobiliśmy i osiągnęliśmy w pierwszym (niepełnym) roku działalności.

 

1. Prowadzimy stały monitoring usług lotniczych i zmian w prawie (wnioski do Urzędu Lotnictwa Cywilnego: 22 marca, 19 kwietnia, 30 października; UOKiK: 30 grudnia). Uruchomiliśmy i nagłośniliśmy przez media petycję w internecie (3 września) w obronie praw pasażerów lotniczych w Unii Europejskiej. W odpowiedzi na proponowane, niekorzystne zmiany trzech przepisów – praw pasażerów w regulacji KE 261/2004. Mobilizacja, po nawiązaniu współpracy i przystąpieniu do Europejskiej Federacji Pasażerów – EPF (ponad 30 organizacji konsumenckich), skutkuje poparciem postulatów przez eurodeputowanych Komisji ds Transportu i Turystyki podczas głosowania w Brukseli 17 grudnia (37 spośród 40 posłów głosowało za rozszerzeniem praw pasażerów, w tym za wnioskami przedstawionymi w petycji stowarzyszenia).

 

2. Podjęliśmy działania (wraz z Europejskim Centrum Konsumenckim) na rzecz rozwiązywania sporów pasażerów z liniami lotniczymi w Polsce poprzez mediację/arbitraż. Projekt ma merytoryczne wsparcie Komisji Europejskiej oraz prawne w postaci wprowadzanej dyrektywy ADR (Alternatywne Rozwiązywanie Sporów) we wszystkich krajach UE. Jesteśmy liderem projektu pozasądowego rozwiązywania sporów poprzez platformę internetową, co ułatwi pasażerom korzystanie z ich praw oraz skróci czas i obniży koszty ponoszone przez pasażerów, linie lotnicze oraz urzędy nadzorujące. Monitoring tego procesu przez stowarzyszenie zwiększy przejrzystość egzekwowania praw i poprawią się relacje pomiędzy stronami. Ze względu na nasze dotychczasowe zaangażowanie zostaliśmy zaproszeni przez Prezes UOKiK (2 grudnia) do udziału w pracach i procesie implementacji dyrektywy ADR w Polsce.

 

3. Ponadto edukujemy społeczeństwo w temacie praw pasażerów w internecie, mediach społecznościowych, prowadzimy działania bezpośrednie np. jako partner Europejskiego Dnia Pasażera (28 czerwca), projekt „Przyjazne Biuro Podróży” ze Zrzeszeniem Agentów IATA.

Pobierz
1 2 3
Razem osiągniemy więcej!
Dołącz już dziś (wpisowe tylko 70PLN) lub zostań indywidualnym darczyńcą, przekazując dowolną kwotę na konto stowarzyszenia:

28 2130 0004 2001 0654 8325 0001 lub przez system płatności elektronicznych
Wesprzyj nas