aA

Ruszyła internetowa platforma rozwiązywania sporów

Dziś uruchomiono internetowy system rozstrzygania sporów konsumenckich w UE. Dzięki europejskiej platformie ODR będzie łatwiej rozwiązywać spory pomiędzy pasażerami a liniami lotniczymi. Pozasądowe (alternatywne) rozstrzyganie sporu przez Internet jest przejrzyste, skuteczne, szybkie i tanie. Zatem na pewno rozwiązywanie sporów w sposób alternatywny jest bardziej efektywne niż przed sądem.

Każda linia lotnicza i sprzedawca biletów w sieci ma obowiązek zamieszczenia na swojej stronie internetowej linku do internetowej platformy rozwiązywania sporów: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Platforma powstała po to, aby każdy konsument w Europie kupujący w Internecie mógł za jej pomocą znaleźć tzw. centrum rozwiązywania sporów, a więc instytucję podobną do sądu, która pomogłaby rozwiązać spór z przedsiębiorcą. Obecnie pozasądowy podmiot rozwiązywania sporów Przyjaznego Latania jest jedynym w sektorze podróży lotniczych w Polsce. Jednak nadal kontakt z nami w celu mediacji jest możliwy poprzez naszą stronę internetową lub portal reklamacyjny, gdyż aktualnie na europejskiej stronie ODR nie są dostępne organy rozstrzygające spory w niektórych sektorach lub krajach, w tym Polsce.

Razem osiągniemy więcej.
Dołącz już dziś (wpisowe tylko 70 PLN) lub zostań indywidualnym darczyńcą, przekazując dowolną kwotę na konto stowarzyszenia:

28 2130 0004 2001 0654 8325 0001

lub poprzez system płatności elektronicznych.
Wesprzyj nas