aA
Zaloguj się Zostań uczestnikiem i wspieraj bezpieczne latanie

Pasażerka otrzymuje ponad 350 euro za zagubiony bagaż

Pasażerka otrzymuje ponad 350 euro za zagubiony bagaż

Pani Beata z Warszawy

Sprawa przyjęta do monitoringu. Po trzech tygodniach od udzielonej przez nas bezpłatnej pomocy pasażerka otrzymała odszkodowanie na kwotę ponad 350EUR.

******************************************************************************************************

Witam,
bardzo proszę o pomoc w odzyskaniu pieniędzy w związku z otrzymaniem bagażu 5 dni po przylocie na wakacje oraz w związku ze zniszczeniem jednej walizki.
Mój przypadek wygląda następująco: bagaż opóźniony był 5 dni, przez co zmuszona byłam zakupić potrzebne rzeczy dla 2 dzieci i 2 dorosłych oraz jedna spóźniona walizka została zniszczona podczas transportu.
Spełniałam wszystkie wymogi na każdym etapie korespondencji z przewoźnikiem. Zostaliśmy poinformowani, że należy nam się zwrot za nieterminowe dostarczenie bagażu w wysokości 315 euro (taka była suma rachunków) + zwrot za uszkodzoną walizkę 75 euro. Przesyłałam wszelkie niezbędne dane w wyznaczanych terminach, podpisałam oświadczenia, wysłałam ksera dowodów mój i córki (10 lat), która była posiadaczem drugiej walizki, oświadczenie ze sklepu z walizkami, że walizka jest ‚nienaprawialna’. Jedyny wymagany dokument, którego nie dostarczyłam to akt urodzenia dziecka. Nie posiadam takiego aktu i jako argument, dlaczego go nie wysłałam podałam informację, że wszystkie dane dziecka zawarte są w dowodzie osobistym. W dniu dzisiejszym dostałam maila od przewożnika, że z powodu niedostarczenia aktu urodzenia dziecka, nie otrzymam zwrotu pieniędzy.

Komentarz naszego eksperta


Szanowna Pani,
W odpowiedzi na otrzymane zgłoszenie może Pani wystosować do przewoźnika pismo z informacją, że w momencie kiedy nieletnie dziecko posiada dowód osobisty, w którym wpisane są dane matki (imię) to na podstawie powyższego dokumentu jak również Pani dowodu osobistego weryfikowane jest pokrewieństwo (nie jest wymagany akt urodzenia dziecka).

Ponadto prosimy o poinformowanie przewoźnika, że w przypadku dalszej odmowy wypłaty uznanej przez przewoźnika kwoty, skieruje Pani skargę do Europejskiego Centrum Konsumenckiego.

O TEJ STRONIE
Prowadzimy stały monitoring egzekwowania praw pasażerów lotniczych w UE. Przestrzeganie praw konsumentów i jakość usług wzrasta z liczbą wyrażanych opinii przez nas samych – pasażerów! Stworzyliśmy przyjazny sposób monitorowania (s)PRAW PASAŻERÓW, celem udzielania pomocy i znajdywania rozwiązań. Zgłoś nam swój problem (reklamację, skargę) do monitoringu!
Zgłoś sprawę
Pytania i odpowiedzi

Prawo do informacji oraz wyrażenia opinii (bycia wysłuchanych) są jednymi z podstawowych międzynarodowych praw konsumentów tj. pasażerów lotniczych.

Zobacz przykładowe pytania i odpowiedzi
Case Study
Pani Beata z Warszawy

Sprawa przyjęta do monitoringu. Po trzech tygodniach od udzielonej przez nas bezpłatnej pomocy pasażerka otrzymała odszkodowanie na kwotę ponad 350EUR...
Zapoznaj się z całą historią