aA
Zaloguj się Zostań uczestnikiem i wspieraj bezpieczne latanie

Pasażerka otrzymuje ponad 350 euro za zagubiony bagaż

Pasażerka otrzymuje ponad 350 euro za zagubiony bagaż

Pani Beata z Warszawy

Sprawa przyjęta do monitoringu. Po trzech tygodniach od udzielonej przez nas bezpłatnej pomocy pasażerka otrzymała odszkodowanie na kwotę ponad 350EUR.

******************************************************************************************************

Witam,
bardzo proszę o pomoc w odzyskaniu pieniędzy w związku z otrzymaniem bagażu 5 dni po przylocie na wakacje oraz w związku ze zniszczeniem jednej walizki.
Mój przypadek wygląda następująco: bagaż opóźniony był 5 dni, przez co zmuszona byłam zakupić potrzebne rzeczy dla 2 dzieci i 2 dorosłych oraz jedna spóźniona walizka została zniszczona podczas transportu.
Spełniałam wszystkie wymogi na każdym etapie korespondencji z przewoźnikiem. Zostaliśmy poinformowani, że należy nam się zwrot za nieterminowe dostarczenie bagażu w wysokości 315 euro (taka była suma rachunków) + zwrot za uszkodzoną walizkę 75 euro. Przesyłałam wszelkie niezbędne dane w wyznaczanych terminach, podpisałam oświadczenia, wysłałam ksera dowodów mój i córki (10 lat), która była posiadaczem drugiej walizki, oświadczenie ze sklepu z walizkami, że walizka jest ‚nienaprawialna’. Jedyny wymagany dokument, którego nie dostarczyłam to akt urodzenia dziecka. Nie posiadam takiego aktu i jako argument, dlaczego go nie wysłałam podałam informację, że wszystkie dane dziecka zawarte są w dowodzie osobistym. W dniu dzisiejszym dostałam maila od przewożnika, że z powodu niedostarczenia aktu urodzenia dziecka, nie otrzymam zwrotu pieniędzy.

Komentarz naszego eksperta


Szanowna Pani,
W odpowiedzi na otrzymane zgłoszenie może Pani wystosować do przewoźnika pismo z informacją, że w momencie kiedy nieletnie dziecko posiada dowód osobisty, w którym wpisane są dane matki (imię) to na podstawie powyższego dokumentu jak również Pani dowodu osobistego weryfikowane jest pokrewieństwo (nie jest wymagany akt urodzenia dziecka).

Ponadto prosimy o poinformowanie przewoźnika, że w przypadku dalszej odmowy wypłaty uznanej przez przewoźnika kwoty, skieruje Pani skargę do Europejskiego Centrum Konsumenckiego.

O TEJ STRONIE
Prowadzimy stały monitoring egzekwowania praw pasażerów lotniczych w UE. Przestrzeganie praw konsumentów i jakość usług wzrasta z liczbą wyrażanych opinii przez nas samych – pasażerów! Stworzyliśmy przyjazny sposób monitorowania (s)PRAW PASAŻERÓW, celem udzielania pomocy i znajdywania rozwiązań. Zgłoś nam swój problem (reklamację, skargę) do monitoringu!
Zgłoś sprawę
Mapa (s)PRAW

Prezentujemy mapę spraw lotniczych, czyli miejsc rozpoczęcia podróży (odlotu), podczas której doszło do możliwego naruszenia praw pasażerów, a sprawa została zgłoszona przez pasażera i przyjęta przez nas do monitoringu.

Zobacz mapę miejsc
Case Study
Pani Beata z Warszawy

Sprawa przyjęta do monitoringu. Po trzech tygodniach od udzielonej przez nas bezpłatnej pomocy pasażerka otrzymała odszkodowanie na kwotę ponad 350EUR...
Zapoznaj się z całą historią