Prawa pasażerów linii lotniczych

Strajk linii lotniczych

Jakie podjąć kroki, aby uzyskać odszkodoanie?

Wiele osób nie zdaje sobie z tego sprawy, ale strajk w lotnictwie jest dość często spotykanym wydarzeniem. Pojawiające się strajki powodują zaś opóźnienia w lotach, a w skrajnym przypadku mogą powodować ich odwołanie. Takie sytuacje nie są mile widziane przez pasażerów, powodują napięcia i zdenerwowania. W związku z tym pojawiają się pytania co zrobić, gdy pojawia się lot odwołany z powodu strajku linii lotniczej. Czy można liczyć na odszkodowanie, jeśli tak jak je uzyskać i na co zwracać uwagę. Zapraszamy do zapoznania się z naszym wpisem i skorzystania z naszej pomocy w walce o stosowane odszkodowanie. 

^
Strajk poza kontrolą linii lotniczych?
^
Odwołanie do przepisów ustalonych przez UE
^
Jaka może być wysokość odszkodowania?

Nie daj się oszukać liniom lotniczym 

Jak w każdej branży tak i również w lotnictwie będziemy mogli spodziewać się próby uniknięcia wypłaty odszkodowania. Każda linia lotnicza będzie próbowała dowieść, że strajk jest poza granicami jej kontroli i nie ma szans na odszkodowanie. Podobnie mogą określać to Ogólne warunki umowy, jednak nie powinno się do tego przywiązywać zbyt dużej wagi. 

Korzystając z naszej pomocy dowiecie się jakie prawa przysługują pasażerom i z naszą pomocą będziecie mogli postarać się o uzyskanie należnego Wam odszkodowania. 

Odwołanie do przepisów ustalonych przez UE

Chcąc starać się o odszkodowanie za strajk linii lotniczej należy odwołać się do przepisów UE, a dokładniej do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Komisji Europejskiej z 2004 roku, w którym określono, że odszkodowanie należne jest pasażerom w momencie, gdy przewoźnik odpowiada za opóźnienie lub odwołanie lotu. I tutaj w grę wchodzi podział na:

strajk wewnętrzny linii lotniczej – gdy strajkują piloci, obsługa pokładowa, personel naziemny, wtedy linia lotnicza może być zmuszona do wypłaty odszkodowania

strajk zewnętrzny – gdy strajkują kontrolerzy ruchu lotniczego, personel lotniska, ochrona lotniska – wtedy linia lotnicza nie jest odpowiedzialna i nie ma prawa do odszkodowania.

Każdy kto będzie chciał starać się o odszkodowanie może skorzystać z naszej pomocy i w pierwszej kolejności pomożemy w ustaleniu czy strajk jest wewnętrzny czy zewnętrzny i jest to podstawą do tego, by ubiegać się o odszkodowanie. Korzystając z naszej pomocy możecie liczyć na to, że krok po kroku zostaniecie przeprowadzeni przez ten proces. 

Jaka może być wysokość odszkodowania? 

Jeśli chcemy starać się o odszkodowanie za lot odwołany z powodu strajku linii lotniczej powinniśmy mieć świadomość, że wysokość tego odszkodowania również jest regulowana wspominanym odszkodowaniem i nie ma tutaj znaczenia opóźnienie, lecz wyłącznie długość lotu:

do 1500 km – 250 Euro 

1500-3500 km – 400 Euro 

powyżej 3500 km – 600 Euro

Dodatkowo jeśli lot jest odwołany linia lotnicza musi zwrócić koszt biletu oryginalnego. Poza tym linie lotnicze przy dużym opóźnieniu albo odwołaniu lotu powinny zapewnić pasażerom:

  • posiłki i napoje
  • zakwaterowanie w oczekiwaniu na lot 
  • możliwość wykonania rozmów telefonicznych i wysłania e-maili. 

Jeśli pasażer takiej pomocy nie otrzymał i ponosił dodatkowe koszty, może liczyć na ich zwrot, konieczne jest jednak zachowanie odpowiednich dokumentów potwierdzających poniesione wydatki. 

Skorzystaj z pomocy

w walce o odszkodowanie

Jeśli chcecie się starać o odszkodowanie za opóźniony bądź odwołany lot ze względu na strajk linii lotniczych zapraszamy do kontaktu i skorzystania z naszej oferty.